Werkwijze

Home
Over Optimus
Werkwijze

IMG_8190
Optimus Personal Training gaat afhankelijk van de gevraagde dienst op een proffesionele wijze te werk. Deze werkwijzen zijn vaak onderdeel van een geheel (zoals personal training). Toch worden een aantal onderdelen ook afzonderlijk aangeboden. De volgende werkwijzen hanteert Optimus Personal Training.

Kennismaking

Hierin proberen we uw hulpvraag te weten te komen en te kijken in hoeverre wij u kunnen helpen bij uw doelstelling.

Voedingsadvies

Hierin zullen we uw voeding onder handen nemen, door een gezond en vitaal eetpatroon te ontwikkelen die makkelijk vol te houden is. Een intakegesprek is onderdeel van het voedingsadvies. Ook bij een online voedingsadvies wordt een online intake afgenomen om rekening te kunnen houden met de eet- en leefgewoontes op dit moment en het doel van het advies.

Testen

  • BeginTest
    We zullen in het begin een test afnemen om de beginsituatie duidelijk in beeld te brengen. Punten als vetpercentage, buikomvang, BMI, gewicht e.d. zijn belangrijk om te bepalen wat ons startpunt is. Hierdoor kunnen we een realistisch plan opstellen.
  • ODS
    Hierin testen we uw verschillende beweegketenen en geven aan waar verbeterpunten liggen in uw beweegpatronen. Een ODS zal altijd onderdeel zijn van personal training. Toch kan deze ook afzonderlijk afgenomen worden met als doel u goed te leren bewegen om zodoende pijntjes en klachten te verhelpen.
  • ODOC
    Hierin zullen we de beweegpatronen corrigeren, zodat u kwalitatief en gezond leert bewegen. De correctie oefeningen zijn onderdeel van personal training en de afzonderlijke ODS afname.

Planning

    Door de Intake en de testresultaten hebben we een goed beeld van wie u bent, wat u kunt en wat er verbeterd moet worden. Na aanleiding van die gegevens wordt een persoonlijk plan opgesteld die niet alleen uw doelstellingen zal helpen realiseren, maar ook zal zorgen voor blijvend resultaat. De plannen zijn daardoor ook nooit ‘extreem’ te noemen.
De online schema’s voor zowel voeding als training zijn door de intake ook persoonlijk. Dit betekent dat er niet vanuit een algemeen schema gewerkt gaat worden, maar dat deze op het individu is afgestemd. Hierdoor zal het resultaat altijd vele malen beter zijn.

Training

  • Optimus Personal Training ArnhemWarming-Up  Voordat er belast gaat worden is de warming-up zeer belangrijk. Door een goede warming-up zullen wij uw spieren opwarmen, mobiliseren en activeren om blessure vrij en maximaal te presteren. Bij de beweeglessen en personal training zal altijd een goede warming-up uitgelegd en uitgevoerd worden.
  • Training
    Via de IMPACT oefeningen zullen wij uw beweegketenen versterken, zodat u bijvoorbeeld op een goede manier leert tillen, dragen, opstaan en rennen. Waar de small groups en outdoor lessen zijn opgebouwd met een aantal IMPACT oefeningen, zal dit bij de personal training uitgebreid aan bod komen. 
Naast deze IMPACT oefeningen zullen wij ook de cardiovasculaire training gebruiken om uw gezondheid te vergroten. Dit zijn de trainingen op een roeitrainer of met de bokshandschoenen aan die u uitdagen. Uiteraard zal dit op ieder niveau zijn afgestemd, maar wij zullen wel het onderste uit de kan proberen te halen.

Tussentijdse evaluatie

    Optimus Personal Training zal continu evalueren. Afhankelijk van het doel zal er minimaal elke 4-8 weken gekeken moeten worden hoe het met de vorderingen gaat, door een meetmoment. Dat de weegschaal zegt dat je 10kg kwijt bent in een aantal weken, zal niet automatisch betekenen dat we goed op weg zijn. We willen namelijk de extremen uit de weg gaan en zorgen voor een uiteindelijk gezond leven die makkelijk vol te houden is (en daardoor ook blijvend is). Na deze 4-8 weken zal er ook weer een nieuwe fase ingegaan worden, waarbij nieuwe trainings- en voedingsschema’s opgesteld worden. Wij zullen tijdens de evaluatie momenten voornamelijk luisteren naar hoe u het vindt gaan. Dit is voor ons belangrijk om een realistisch nieuw schema op te stellen. Als we daarbij een stapje terug moeten om daarna 2 stappen vooruit te gaan, doen we dat graag.

Eindtest: Hoe is het verlopen?

    Op het gebied van Personal Training zullen we aan het eind van de afgesproken/afgenomen periode gaan meten of de doelen behaald zijn. Ons doel daarbij is dat u als cliënt onbewust gezonder bent gaan leven. Als dit gebeurd is, is er namelijk een streefgewicht behaald die lange tijd zo zal zijn. Ook moet de kwaliteit van bewegen verbeterd zijn. Als de klachten zijn afgenomen en de kracht is toegenomen, dan kan iemand zich prettiger en makkelijker bewegen. De combinatie van trainen en voeding zal dan uiteindelijk gezorgd hebben voor een blijvend gezonder en fitter lichaam .

Webdesign: SG