Hoe kan ik breed worden?

Home
Shaping
Hoe kan ik breed worden?

Hoe kan ik breed worden?

By There are no tags 0 comments

squat deadlift

Je eet veel en gaat netjes naar de sportschool. Toch wordt je maar niet breder. Hoe kan dit en wat doe je eraan? Lees hier informatie die je nodig hebt om het komende jaar vooruit te kunnen en goede progressie te boeken. Dit is ook goed voor beginners.

Voeding

Het allerbelangrijkste is dat je veel eet. Nu weet ik dat je veel eet, maar het probleem is dat je niet weet wat veel eten is. Als je mager bent heb je hoogstwaarschijnlijk een snelle stofwisseling. Je hebt dus al meer voeding nodig dan een ander. Denk niet dat je met 8 boterhammen en twee borden avondeten een heel eind gaat komen. De voeding die je nodig hebt om aan te komen ligt waarschijnlijk eerder rond het dubbele. Zorg dus dat je zoveel mogelijk naar binnen werkt. Het liefst natuurlijk zo gezond mogelijk (al is dat niet het belangrijkste om massa te winnen).

Hoe krijg je zoveel mogelijk naar binnen? Hier wat tips:
– Dip brood in soep. Op deze manier krijg je veel meer boterhammen naar binnen.
– Eet door als je het gevoel hebt vol te zitten. Op deze manier kan je steeds iets meer eten. Het klinkt
als iets dat niet normaal is, maar je wilt nu eenmaal breder worden dan je natuurlijke gewicht.
– Eet (gezonde) voeding met veel kcal zoals (ongezouten noten, pindakaas, vette vis).
– Eet 6-8 maal per dag. Op die manier hoef je niet ineens een hele grote maaltijd te eten.
– Eet zetmeelrijk en vezelrijke voeding (havermout, rijst, pasta, volkoren brood etc)
– Drink calorierijk. Volle melk is bijvoorbeeld goed voor veel extra calorieën.

voeding personal training

Training

Nu je weet dat je veel moet gaan eten, is het belangrijk dat je weet hoe te trainen. Je weet dat je vanuit jezelf (in rust) veel calorieën verbrand. Je moet dus niet elke dag gaan trainen en al helemaal niet op een cardiotoestel (rennen,fietsen,roeien, crosstrainen etc.). Drie keer per week trainen is voldoende. Dit betekent wel dat je in die drie keer het hele lichaam dient te trainen. Hierbij zijn er twee belangrijke oefeningen die altijd centraal dienen te staan. De DEADLIFT en de SQUAT (zie bovenste afbeelding)!

Voorbeeld schema:

trainingschema personal training

Extra punten

– Het is belangrijk te beseffen dat je groeit op het moment dat je rust. Zorg dus voor voldoende rust, waar slaap een belangrijk onderdeel van is.

– Het aantal herhalingen is niet altijd heel groot. Dit komt omdat het belangrijk is sterk te worden. Met weinig herhalingen win je sneller aan kracht. Deze kracht gaat er uiteindelijk voor zorgen dat je massa gaat winnen.

– Besef dat deze verandering niet van de één op andere dag komt en dat je veel langer en harder moet trainen dan de anderen. Vergelijk dus ook niet met deze personen, maar vergelijk alleen met jezelf. Je verandert niet door goede voeding, goede training en rust. Je verandert door goede voeding, goede training en rust voor een langdurige periode vol te houden!

Reacties

Reacties


Webdesign: SG